Par kardio - nepabeigtā versija.

Aizsāka Mateus 

Par kardio - nepabeigtā versija.
02.11.2009 11:05
Kas var būt svarīgaks par 50cm bicepsu?

Mēs ceļam stangu ar vienu mērķi – izaugt lielākam. Kļūt par 'frīku' un lai visi atskatās, domājot par to, cik ļoti liels monstrs tikko aizgaja garām. Bet ir maza niance: liela daļa lielo veču nespēj bez aizdusas uzkāpt 5. stāvā. Kas tam pie vainas? Sirds nespēj pārsūknēt pietiekami daudz asiņu, lai apgādātu so ķermeni ar visu nepieciešamo, bet tam ir risinajums.

Daudzi uzskata, ka kardio treniņi nepieciešami tikai tauku dedzināšanai. Tātad kardio treniņi, tikai pirms sačiem. Bet realitatē situācija ir daudz savādaka. Pie lielām fiziskam slodzēm sirdij ir divi ceļi ko darīt, lai apgādātu ķermani ar asinīm – palielināt tilpumu, vai arī “audzēt gaļu” jeb sirds šūnu hipertrofija, kura savukārt noved pie aritmijas. Tātad galvenais ir skaidrs – ja bicepsam mūs interesē hipertrofija, tad sirdij nē!

Visa kardio treniņu epopeja sākas ar sava maksimālā sirds ritma (MHR jeb Maximal Heart Rate) noteikšanu. To var darīt ar divām metodēm: pie sporta ārsta/kardiologa uz veloergometra, vai arī izrēķināt aptuveni: 220-vecums=MHR.

Tagad ņemot vēra katra indivīda MHR var apjaust, ar kādu pulsu ir jātrenējas, lai sasniegtu vēlamo mērķi.

50-60%MHR = zemas intensitātes zona
60-70%MHR = tauku oksidacijas zona (līdz pat 65% kaloriju tiks dedzinatas no taukiem)
70-80%MHR = aerobā zona
80-90%MHR = anaerobā zona
90-100%MHR = MHR

Visiem, kas tikai sāk kardio treniņus, ieteicams pirmo mēnesi trenēties tikai zemas intensitātes zonā. Kā arī pēc tam, pāris mēnešus tauku oksidācijas zonā. Un vēlāk, ja ir vēlme un vajadzība, var pāriet uz intervālu treniņiem, kur pamīšus tiek mainītas zemas intensitētes zona ar tauku oksidācijas zonu.

Lai veiksmīgāk un drošāk sasniegtu rezultātus kardio treniņos, protams, iesaku lietot pulsometrus. Tie ir iegadājami sākot no 25-30Ls. Bet pa 50Ls jau var iegūt pulsometru ar kodēto signalu no pulsa jostas uz pulsometru, kas nozīmē, ka tam nabūs iespeju sajaukt signālu ar kādu blakus esošo pulsometru, ja tāds gadīsies.

Treniņu biežums ir individuāla lieta, bet mans ieteikums iesācējiem – zemas intensitātes zona ir izmantojama katru dienu. Praktiski bez ierobežojumiem, jo to var sasniegt bez lielas piepūles, vienkārši ejot uz veikalu. Protams, ka gajiens uz veikalu nav treniņš! Tauku oksidācijas zona iesaku trenēties 3-4 reizes nedēļā. Intervālu treniņi ir atsevišķa tēma, pie kuras varbū pievērsīšos citu reizi. Treniņu ilgums: ja esam tikko sākuši kardio treniņus, tad katrs treniņš ap 30 minūtem būs tieši ka reiz! Ja mērķis ir dedzināt taukus, tad jatrenējas vai nu pirms brokastīm no rīta, vai arī palielinot treniņa laiku līdz 1h+

Ceru ka kādam šī informācija noderēs.
Ar cieņu
Matīss

__________________________________________________________________________________________________
“Thinking is difficult, that’s why most people judge.”
Ko homeopātam nozīmē pludmale? Urīns D10
tas viss, protams, ir ok, bet ja cilveeks grib kko uzaudzeet?? taa jau gruuti taa masa naak.. :/
ar kardio visu nodziis nost ne?
Re: Par kardio - nepabeigtā versija.
13.03.2010 22:38
Kaa taa gruuti naak? :o
Ar visu kardio var ljoti labi audzeet.

Nu var jau neko nedariit un atjeegties kad jau ir pa veelu ;)

Papeeti bilderu un svarceelaaju muuzha ilguma statistiku un naaves iemeslus.

__________________________________________________________________________________________________
“Thinking is difficult, that’s why most people judge.”
Ko homeopātam nozīmē pludmale? Urīns D10
nu ja daudz briiva laika, ta jau var paskraidiit ap maaju vai ne =D

bet principaa, es kaa iesacejs shaubos vai man treninju dienaas vajadzetu vel skraidiit.

bet varbuut, man vnk pietrukst zinaashanu un pieredzes shajaa jomaa:/

un pashlaik ari nav brivas naudas dargiem fitnesa klubiem, kur varetu "iznomaat" kadu treneri, lai pastaasta 4o pa 4om :)
Re: Par kardio - nepabeigtā versija.
13.03.2010 22:53
Man vienalga, ja Tu nomirsi ap 50 gadu vecumu.
Dari ka vien vēlies.
Pirmajā postā viss ir lieliski izskaidrots un pamatots.

__________________________________________________________________________________________________
“Thinking is difficult, that’s why most people judge.”
Ko homeopātam nozīmē pludmale? Urīns D10
Re: Par kardio - nepabeigtā versija.
10.07.2011 20:44
kad vislabāk tauki deg - no rīta vai vakarā?
Re: Par kardio - nepabeigtā versija.
29.07.2011 12:22
Tad kād aknas glikogēna rezerve tukša.
Nav tāda no rīta vai vakarā.

Ja naktī ir tikai gulēts un nav ēsts tad vnk glikogēna rezerves būs izsmeltas un pietiks ar 30-40min kardio ar pareizu pulsu, lai dabūtu to pašu efektu ko skrienot pēcpusdienā 1.5h jo pēcpusdienā sākumā jāiztērē glikogēns aknā un tad tikai sāksies tauku oksidācija.
Autonoms
Re: Par kardio - nepabeigtā versija.
18.08.2011 02:53
Es vnm pirms treniņa 5 min. taisu kardio ..diez vai tam ir kāds nozīmīgs efekts? plus ja vēl katru nedēļu uztaisu kardio paskrienot ārā normāli..vajadzētu pietikt..? dzirdēju ka vispār riktīgi skriet iesaka tikai vienu reizi nedēļā, jo savādāk no kardio asinis oksidējās, skābekļa piekļuves rezultātā un oksidācija veicinot šūnu ātrāku reģenerēšanos, nomainīšanos un tas novedot pie ātrākas novecošanas..tā lūk.. interesanti.. ko izvēlēties, kādu nāvi!! :D :(
Re: Par kardio - nepabeigtā versija.
21.08.2011 00:08
Pilnīgs sviests... kā var izdomāt, ka kardio laikā notiek nevis tauku, bet gan asiņu (kuru tieši asins šūnu?) oksidācija... Tam kas to saka ir ĻOTI gribējies atrast iemeslu netaisīt kardio.

Kardio reizi nedēļā... tad jau reizi gadā aiziet uz svaru zāli un ātri būsi kačaks ;)
Ātrāka šūnu reģenerācija nozīmē ILGĀKU JAUNĪBU, nevis ātrākas vecumdienas. Tieši dēļ tā, ka testosterons ir ļoti reģeneratīv hormons, 50 gadīgam vīrietis ir visas iespējas izskatīties labāk par 50 gadīgu sievieti. et pēc 30 bez kardio... katra diena nozīmē vēl vairāk palielinātu risku tikt līdz infarktam. Statistika šajā ziņā ir nežēlīga.

__________________________________________________________________________________________________
“Thinking is difficult, that’s why most people judge.”
Ko homeopātam nozīmē pludmale? Urīns D10
Autonoms
Re: Par kardio - nepabeigtā versija.
22.08.2011 23:57
nu es sajaucu, es biju domājis ķermeņa oksidāciju. un tā ir taisnība ka jo ātrāk šunas nomainās, jo ātrāk novecosi..šunām ir tādas kā ķepiņas klāt, kuras ar gadiem nodilst, noplēšas utt maiņas rezultātā!! un tas vairs nespēj tik daudz šūnas atjaunot un zūd elastība, vieglāk plīst, lēnāk sadzīst.. utt īsāk sakot tu esi novecojis. 50 gadigs kartio vīrietis varbūt slaidāks, jā, gudrāks jā. bet ne jaunāks izskatā., ja vien nav labi gēni. un āda netiek ietaukota regulāri. testestorons tak veicina augšanu ,jā. un ar gadiem viņa izstrāde samazīnās, jā, bet sprotojot tu vari to piebremzēt jā, zinu., bet tas nozīmē tikai to ka 50 gados nebūs tik ļoti zaudējis ""formu"", spēks no jaunības gadiem vēl būs vairāk atlicis, muskuļi nebūs samazinājušies tik ļoti, kā citiem 50 gadniekiem, jā. un tas arī viss. būs arī vairāk matu, bet tur gēnos daudz kas. testosterons reģenerēs tev muskuļus un audzēs veicinās to augšanu. nevis vispārēju ķermeņa nenovecošanu

neesi dzirdējis ka cilvēki kuri nav nekad nodarbojušies ar sportu nodzīvo ilgāk par citiem!?
Ja tas nav profesionālais sports domāts, tad pēdējo teikumu uzskatu par pilnīgu murgu :D
No vecuma neviens nemirst. Nomirst no kādas kaites, kuru ir vieglāk iegūt vecumdienās, kad organisms ir vārgāks. Attiecīgi- stiprinot to, saglabājot tonusu, mēs pagarinām mūžu.
Un galu galā biežākais nāves cēlonis cilvēkiem vecumā ir sirds un asinsvadu problēmas. Ar to arī viss būtu jābūt pateikts par kardio nepieciešamību.
Autonoms
Re: Par kardio - nepabeigtā versija.
25.08.2011 23:12
Halfway tev vel nedaudz japadzivo un jaiekraj info.. pirms kaut ko saki ko nezini.. bet nu vismaz es varu atkapties uz to ka tu saki, ka TEV tā liekas.. un tas ir tavs subjektīvais viedoklis..

jo ir gadījumi kad cilvēki vienkārši nomirst no vecuma nevis no slimībām.. murgs ir tas ko tu raksti..

no vecuma nomirst viss biežāk miegā..nesāpīgi un vienkārši apstājas sirds piemēram un nāve tiek noteikta kā miris no vecuma... halway pirms ko saki pārbaudi!!

biežākais nāves cēlonis tāds varētu būt pārsvarā tikai resniem vecajiem..!! ja tu seko līdzi ēdienkartei un esi saprātīgs kā arī vingro un tā.. tad tas nu galīgi nebūs tavs nāves cēlonis, mans draugs.

tāpēc. tomēr nedaudz apdomā ko TU saki..
Nē, biežākais nāves cēlonis tas ir starp visiem reģistrētajiem nāves gadījumiem, nevis tikai resnākajiem cilvēkiem. To apstiprina reāli statistikas dati. Un citās attīstītākās valstīs šie dati ir vēl skumjāki. Tā ka "tev vel nedaudz japadzivo un jaiekraj info.. pirms kaut ko saki ko nezini.."

Ok, pirms "neviens" derēja vārds "gandrīz", jo tādu gadījumu nav daudz un tas ir formāls slēdziens- nāve no vecuma. Arī konkrētā orgāna funkcionēšanas pārtraukšanai ir cēlonis.
Taču tas nemaina lietas būtību- cilvēki, kas nenodarbojas ar sportu nedzīvo ilgāk par tiem, kas nodarbojas ar to samērīgi. Sports tomēr ir ļoti efektīva profilakse pret sirds un asinsvadu saslimšanām. Un ja piemin testosteronu- vecumā organisms vairs nespēj atjaunoties kā jaunībā un tas arī noved pie tevis pieminētās vecuma nāves, taču augstāks testosterona līmenis uzlabo šūnu atjaunošanās procesus. Protams tie visi mehānismi ir daudz sarežģītāki un testosterons nav vienīgais faktors, taču savu labvēlīgu ietekmi arī tas noteikti dos lai attālinātu vecuma nāvi.
Autonoms
Re: Par kardio - nepabeigtā versija.
27.08.2011 01:37
es domāju halfway, ka apalīgie cilvēki, šajā statistikas kopumā ņem krietnu virsroku.. un vispār lūdzu pārādi man šos vispasaules datus nevis nodarbojies ar prastu demagoģiju.. !!!! !

ko nōzīmē noteikti dos.. vai nu jā vai nu nē ;)
http://dl.dropbox.com/u/7426635/foto/csp.png
Tie ir Latvijas dati. Citus jāmeklē eurostat mājaslapā. Bet loģiski domājot tur nebūs labāki rādītāji. Kā redzi- absolūtais vairākums mirst no asinsrites sistēmas slimībām.

Nepiesienies vārdiem. Ja negribi, tad vnk netaisi kardio un dzīvo laimīgs. Dzīvot arī ir kaitīgi.
Re: Par kardio - nepabeigtā versija.
04.09.2011 22:12
Mateus Rakstīja:
-------------------------------------------------------
> Tad kād aknas glikogēna rezerve tukša.
> Nav tāda no rīta vai vakarā.
>
> Ja naktī ir tikai gulēts un nav ēsts tad vnk
> glikogēna rezerves būs izsmeltas un pietiks ar
> 30-40min kardio ar pareizu pulsu, lai dabūtu to
> pašu efektu ko skrienot pēcpusdienā 1.5h jo
> pēcpusdienā sākumā jāiztērē glikogēns
> aknā un tad tikai sāksies tauku oksidācija.
Kautkur citā forumā arī bij diskusija par šo tēmu un man viens toreiz iedevas saiti....pamatdoma , ka enerģijas ņemšana no taukiem notiek jau no paša sākuma tur tikai tas procents mainījās .
Autors:

Jūsu e-pasta adrese:


Tēmas nosaukums:


Surogātziņu novēršana:
Lūdzu izrēķiniet vienkārso matemātisko izteiksmi un ieraksties atbildi tam paredzētajā laukā. Tas ir lai novērstu automatizēto rīku iespeju rakstit ziņas forumā
Izteiksme: kāds ir rezultāts, ja 2 pieskaita 5?
Ziņa: